5. modul - 2.lekce

Texty na webu

PŘÍPRAVA A SPRÁVA TEXTŮ NA WEBU

Před začátkem:

  • Zajistěte kvalitní texty zkontrolované korektorem
  • Zvažte najmutí profesionálního copywritera
  • Implementujte klíčová slova pro optimalizaci obsahu (SEO)


PRÁCE S TEXTY V SHOWIT

Základní úprava textu:

  • Dvojité kliknutí levým tlačítkem myši na textové pole
  • Úprava textu
  • Kliknutí mimo pole pro uložení změn

Úprava textového pole:

  • Možnost zvětšení/zmenšení pole tažením
  • Nastavitelná šířka i délka
  • Text se automaticky přizpůsobuje velikosti pole

Základní formátování v pravém panelu:

  • Výběr písma (font)
  • Velikost textu
  • Zarovnání (vlevo, vpravo, na střed, do bloku)
  • Barva textu
  • Mezery mezi písmeny (letter spacing)
  • Mezery mezi řádky (line height)
  • Transformace textu (velká/malá písmena)

Pokročilé nastavení:

  • Tučné písmo (bold)
  • Kurzíva (italic)
  • Přeškrtnutí textu
  • Vložení odkazu do textu
  • Odrážky

Pro profesionální vzhled webu je důležité zachovat konzistentní styl textu napříč celým webem. Doporučuje se vytvořit si přednastavené styly pro nadpisy a běžný text, které budete používat opakovaně. Tím zajistíte jednotný vzhled a usnadníte si práci při případných úpravách.

Tipy pro práci s textem:

  • Používejte maximálně 2-3 různé fonty na webu
  • Dbejte na dostatečný kontrast textu a pozadí
  • Zachovejte čitelnou velikost písma (minimálně 12px pro běžný text)
  • Nastavte přiměřené mezery mezi řádky pro lepší čitelnost

Důležité upozornění pro mobilní verzi:

  • Textová pole musí být na mobilní verzi delší než samotný text
  • Nutné počítat s různými šířkami obrazovek
  • Možnost zvětšení celého canvasu
  • Text potřebuje prostor pro případné roztažení na užších displejích

Správné nastavení textových polí je klíčové pro responsivní design a optimální zobrazení na všech zařízeních. Vždy myslete na to, jak se text přizpůsobí různým velikostem obrazovek.