Tvořím, ale nevidím žádné změny

Doporučuji tento článek přečíst všem, protože popisovaná situace nastane velmi pravděpodobně u každého z vás během práce se Showitem. Frustrace z neviditelných změn je běžnou součástí procesu tvorby webu, ale naštěstí má své jednoduché řešení.

Už se vám také stalo, že během tvorby koukáte do režimu preview a změny nikde? Klikáte mezi náhledem a editorem, opakovaně kontrolujete nastavení a máte pocit, že děláte něco špatně? Přesně v této situaci jsem se ocitla mnohokrát i já. Po dlouhém hledání jsem zjistila, že problém není v uživateli ani v systému Showit - jednoduše jde o přeplněnou mezipamět prohlížeče.


Proč k tomu dochází?

Při používání Google Chrome, který je pro práci se Showitem povinný, se webové informace průběžně ukládají do mezipaměti a souborů cookie. Tento proces běžně pomáhá rychlejšímu načítání stránek, ale když mezipamět dosáhne určité velikosti (typicky kolem 300 MB), začnou se objevovat problémy s načítáním nebo zobrazováním změn. Naštěstí existuje rychlé a účinné řešení.


Jak problém vyřešit?

Vymazání mezipaměti v prohlížeči je jednoduchý proces, který zvládne každý. Stačí kliknout na tři tečky v pravém horním rohu Chrome, vybrat "Další nástroje" a následně "Smazat údaje o prohlížení". 
Na nové stránce uvidíte několik možností, ale pro náš účel je klíčová položka "Obrázky a soubory v mezipaměti". Zde je důležité upozornění: při čištění prohlížeče se vyvarujte mazání cookies! Jejich smazání by vedlo k odhlášení ze všech webů a nutnosti opětovného přihlašování. Pro vyřešení problému s nezobrazováním změn stačí vymazat pouze mezipamět.
Jako zkušení uživatelé provádíme čištění mezipaměti minimálně jednou týdně. Po vymazání se může dočasně zpomalit načítání často navštěvovaných stránek, ale tento efekt je přechodný a brzy se vše vrátí do normálu. Pokud by se změny přesto neprojevovaly na vašem publikovaném webu, nezapomeňte zkontrolovat, zda jste změny skutečně uložili a klikli na tlačítko "publish".


Co když problém přetrvává?

V případě, že problém přetrvává i po vymazání mezipaměti a ověření publikování změn, neváhejte se obrátit na technickou podporu. Pamatujte, že tento problém je běžnou součástí práce s webovými nástroji a jeho řešení je většinou velmi jednoduché. Není třeba strávit hodiny hledáním chyb v nastavení - často stačí jen pravidelná údržba prohlížeče v podobě čištění mezipaměti.

Tímto jednoduchým postupem si ušetříte spoustu času a frustrace při tvorbě vašeho webu. Příště, když se vám změny nebudou zobrazovat, víte, že prvním krokem by mělo být vymazání mezipaměti prohlížeče. S touto znalostí můžete pokračovat v tvorbě s větší jistotou a efektivitou.